Nieuws /
Op vrijdag 21 mei wordt het predicaat officieel uitgereikt door burgemeester Jannewietske de Vries en commissaris van de Koning Arno Brok .
De smaak te pakken
Brandsma Koffie is in 1893 gestart als kruidenier in het centrum van Bolsward en uitgegroeid tot een landelijke koffie- en theespecialist. Brandsma Koffie staat voor koffieconcepten, koffiebeleving, persoonlijke service, innovatie en duurzaamheid. Onder de enthousiaste leiding van de vierde generatie wordt koffie, thee, apparatuur en service voor de horeca en het bedrijfsleven geleverd. Dit doet Brandsma Koffie met drie verschillende koffiemerken: Pelican Rouge (partner van Brandsma Koffie), het eigen direct trade merk: IJzersterk (speciality coffee) en het eigen Friese merk: Ús Kofje.
Met deze ervaring zet het Bolswarde bedrijf naar de toekomst toe vooral in op duurzame en innovatieve oplossingen in haar branche. Passend in deze tijd zijn de nieuwste koffiemachines geheel contactloos en hygiënisch te bedienen en te beheren via app-control. Middels zusterbedrijf TopBrewer BV worden ingenieuze koffiesystemen geimporteerd. De TopBrewer is te bedienen via de TopBrewer app, waarbij je je koffie gepersonaliseerd samenstelt. Hiermee onderscheidt Brandsma Koffie zich van de concurrentie. Bedrijven zoals: Netflix, Microsoft, Nike en Rituals maken onder andere gebruik van dit koffieconcept
Kroon op het 128-jarig bestaan
Het Koninklijk Wapen met de tekst ‘Bij Koninklijke beschikking Hofleverancier’ wordt toegekend aan bedrijven die minimaal honderd jaar bestaan en een belangrijke plaats innemen in de regio. De bestuurders van het bedrijf en de onderneming zelf moeten van onbesproken gedrag zijn. Ook moet de ontstaansgeschiedenis zorgvuldig worden onderbouwd. Landelijk zijn er maar zo’n 400 Hofleveranciers, dat maakt het extra bijzonder.
Foto: Martina Ketelaar